Jag har varit riktigt effektiv på förmiddagen faktiskt. Släppte ut de håriga vännerna, hem för att putsa fönster, dammsugit, tvättat flera maskiner med vinterkläder som ska bort trots att snöflingor dalar utanför fönstret. Svidade om igen till stallkläder för att ge dom lunch och även mocka, fylla höpåsar. Hem och duscha för att sedan stressa iväg igen men denna gång för att handla mat men middagen blev lättgjord iaf, färdiggrillad kyckling med ris, potatissallad, currysås och eget vitlöksbröd. Direkt efter maten till stallet för att bara ge middag ( tur att det är ca 10 min hemifrån med bilen ), men när jag kom hem så tog energin bara slut. Tänkte bara ta en liten bensträckare på soffan men den lilla stunden blev nästan 2 tim...... Vad mycket mer jag hade fått gjort med städningen om bara orken hade räckt resten av dagen, tyvärr inte denna dag men nära var jag eller hur ?

Förresten så har det varit ganska mycket fart bland hingstarna i hagen, och jag gissar att det är hormonerna som är största anledningen. Det är inte på blodigt allvar men deras gränser testas nu extra mycket och till och från får inte Fabbe ens komma och äta i närheten av Especial utan att han jagas bort i absolut full fart så dom nästan rammar igenom staketen ( lite överdrivet ). Nästa stund är dom de bästa vännerna som dom alltid har varit. Kanske nu när Fabbe är nästan 4 år och mer vuxen så tolereras inte hans bus på samma sätt som tidigare.

Especial haltade ganska mycket igår kväll när skötarna släppte in hästarna, och inga synliga skador så förmodligen en sträckning av allt rusande. Jag släppte ihop Fabbe med Zafreno istället i hopp om att Especial kanske inte springer lika mycket när han är ensam så benet får vila.....Ack vad fel jag hade.
När han såg dom andra busa i hagen brevid så klinkade han, galopperade han längst med staketet efter dom andra...
I eftermiddag så haltade han inte riktigt lika mycket men det ingen ridning på honom nu på ett par dagar.




Kommentarer
Postat av: carola

oj vad du slitit.

Efter en sån dag skulle jag bli liggande en vecka:)



Vill ha lite energi nu, fixa iordning vardagsrummet.

Då måset lisas alla leksaker få plats någon annanstans...hmmm



kramisar

2011-05-04 @ 09:11:41
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...