I morse har jag varit nästan 1 timma hos tandläkaren för att laga 2 hål. Har faktiskt sett fram emot denna dag, för på den ena tanden har det lossnat en liten bit som har gjort att det känns så vasst mot tungan ibland. Man kan nog inte låta bli heller att sticka dit tungan bara för att det finns där :)
Dom fixade till det utan bedövning ( så klart när jag inte gillar sprutor ) och jag gick mot kassan glad över att ha fått det lagat. MEN... på 2 röda sek så hängde nog mina mungipor ner till skoskaftet när hon sa vad räkningen som skickas blir på....... 2875 riksdaler !!!!! 2875 kr för två tänder och inte är det guld i munnen ens, utan plast!!!

Får trösta mig med att det inte är ofta jag behöver laga tänder och det är trots allt ett nödvändigt ont.
Sen momsen på detta måste vara hovslagaren igår som fixade de håriga vännerna för 2700 kr. Tack och lov är den kostnaden " bara " var sjätte till åttonde vecka...

Bara skratta och se glad ut, absolut INTE klaga.

Kommentarer
Postat av: carola

nämen fy, jag som tänkt gå till tandläkare...har bitit av en tand och har minst ett hål.

Kul att lägga ut pengar på något dylikt..



Önskar så jag kunde låta allt rinna av mig, vill alltid ha upprättelse...Jag har inte gjort något fel men..

Det går väl över:)

kram

2011-05-26 @ 00:03:04
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: carola

kikar in med en helg kram...



Här blir det lugnt i dag, regnar utanför och soffan ropar på mig:)

Kramisar

2011-05-27 @ 09:35:46
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

fasiken vad dyrt det ska vara =/



Du klarade det och jag kan se hur stolt du var som klarade av det.



Kram

2011-06-04 @ 00:09:42
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...