Har varit hos läkaren idag med mitt onda ben. Har gått i min tysthet med smärta och sista dagarna väldigt lite sömn på nätterna. Det hjälps inte att klaga, utan bara bita ihop.
I nästan 4 veckor har jag haft konstant värk nedanför vänster knä, trodde det bara var en liten sträckning som ger sig efter ett par dagar, men dagar blev veckor och sista veckan har smärtan accelererat helt obeskrivligt. Jag är sällan hos en läkare ( 2 år sen sist med ryggen ) och jag går bara dit om något blir alldeles olidligt. Denna gång är en sån gång när inte ens starka värktabletter bedövar.

Sagt och gjort var jag där. Jag som inte förstår mig på danskan fick naturligtvis en dansk läkare. Fick lägga mig på britsen med bara ben. Han tröck i benen och babblade på medans jag var som ett frågetecken. Fick lägga mig på mage och han fortsatte att trycka och babbla... Av det lilla jag tror mig förstå så har jag överbelastat benet på nåt konstigt sätt och det går inte över om jag inte låter bli att belasta det på ett par dagar !!!??? Hur nu det är möjligt med 3 hästar, 3 barn, staket som jag håller på med och allt däromkring....
Därför har smärtan blivit bara värre och värre. Det känns som eld i benet och som att man vrider om med kniv där till och från. Han pratade om 2 alternativ....Första och bästa var( som jag fattade ) nån typ av salva eller liknande, det andra var akupunktur vilket jag sa ifrån direkt. Jag hatar nämligen nålar och sprutor så valet var enkelt. Han tittade på mig med ett leende på läpparna och frågade om jag var säker...Självklart sa jag....Han frågade om jag förstått det sista han pratat om....Jooo det mesta... Han bad mig ligga kvar och han gick iväg en stund.
Sedan kom han tillbaks, pratade på om nånting och plötsligt stack det till där bak... alltså i benet... det sved lite grann och sen sa han att det är fixat. Vadå??? var det kortison eller vad fick jag med sprutan?? inte vet jag men
so what bara det går över. Han ordinerade mig att vila och avbelasta benet så mycket som möjligt tills på fredag med återbesök. Tror jag det varför han skrattade om pratet ang sprutor och nålar och jag trodde lite salva gör susen hahahaaha.

Hela eftermiddagen har jag gått fram och tillbaks, hit och dit med massor med sysslor men kanske jag tar mig tid att vila benet imorgon efter att jag har skruvat och sågat mer staket i stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...