Kl.08.00 kom jag till stallet med 1 liter kaffe, 2 bananer och kameran i väskan. Orkade inte äta en ordentlig frukost före.
Stelbent, trött, lite stressad pga att jag kom dit lite väl sent. Mycket skulle göras innan 09.00 då  " hovis " kommer och även Theres och Malin. Gav mat åt hästarna, släppte bara ut en i hagen, plockade bort prylar som står ivägen där Hovis ska fixa hästarna. Sen kom tjejerna och tog över med hästarna så jag kunde börja snickra med hagen. Verkar vara ett evighetsprojekt när man e ensam och fixa men tids nog kan Fabbe få glädjas i en egen hage utan nån som bråkar och kör bort han från maten.

Avslutade med hagen vid 14.30 med trötta armar och ben, svullen och blå fot. Jag skulle inte ha klagat på mitt onda ben häromdan för efter det verkar allt eländigt hända mig. Ska försöka att aldrig mer nämna om jag råkar ha ont nånstans, inte klaga.... Men måste bara nämna om foten i allafall. Stolparna är 2 m hög och när man själv har bankat ner några med den stora, tunga gummiklubban så vill jag lova att det känns i armarna. Först göra ett hål med spettet så stolpen kommer ner en liten bit så man når att slå. Svårt också att få riktig kraft när änden är ovanför mina 175...så jag försökte ( med glimten i ögonen )att tänka på saker som gör mig arg så kanske den jäveln ( stolpen ) ger sig om jag slår nog hårt. Nästsista stolpen för denna dag så hände det. Pang på den men sen slant den ur handen och gissa vars den for med riktig kraft och höjd.....Rakt på foten, jag svor några ramsor hoppandes på ett ben och Zafreño som hade stått länge brevid mig som sällskap vände på steken och gick iväg. Naturligtvist foten på benet jag fått sprutan i. Kan garantera att det verkligen känns att man lever i allra högsta grad..
Borde nog också ha följt läkarens råd om att stanna hemma och avlasta benet i högläge i minst 2 dagar, inte vara i stallet och springa flera timmar och sen slå sig på foten ( klantarsel vad jag är ).

På eftermiddagen efter duschen fick jag inte in foten i mina skor jag oftast använder. Den var för svälld på ovansidan. Istället för att vila blev det andra skor, handla mat, laga middag, tvätta kläder och dammsuga. Benet fick sin vila kl 22 då jag la mig på soffan för att titta tv. Tror jag somnade på 3 min för det var reklam när tv:n sattes igång....
Sen minns jag inget mer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...