Har kommit hem alldeles precis kanske lite väl sent från stallet, men har tittat till dom lite extra och gett massor med hö till natten. Hästarna brukar bara ha täcken på sig vid kallare temp. än -20 eller som nu på hösten med riktigt kall nordlig vind och spöregn. Especial klarar sig galant och har redan börjat sätta till riktig vinterpäls så han liknar Mulle mer och mer ( som ett yrväder ). Sedan har han lyxen med ett litet vindskydd som han ofta står och myser i.

Dom andra stackrarna ( mina 2 övriga hästvänner ) har inget vindskydd ännu och deras vinterpäls lyser med sin frånvaro precis som solen :(
Tyckte lite synd om dom faktiskt för dom såg så blöta ut, leriga och " nakna ". Jag satte på " pyjamas " åt dom nu till natten. Delar av det nuvarande stallet ska börja rivas förhoppningsvist nu till veckan, och hästarna kommer att vara tvungen att gå ute dygnet runt tills nystallet är klart ( vågar jag hoppas innan jul ? ). Det är kanske onödigt att ta in dom till natten nu före det ska rivas, och sen plötsligt när dom vant sig att stå inne så måste dom vara ute hela tiden. Nu hinner dom kanske sätta vinterpälsen fortare.

Jag känner mig trött och lat så jag ska förflytta mig till soffan nu.
Ha en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: johanna

ha en bra lördag :)

2011-09-24 @ 13:04:24
URL: http://joooo0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...