Som ni säkert redan har gissat så har mina sista dagar varit väldigt hektiska. Har verkligen använt varenda muskel i kroppen av allt slit mellan himmel och jord ( det känns då så iaf ).

Jag har varit i stallet från tidig morgon till åtta nio på kvällarna med endast 45 min " rast " för att äta och säga hej till barnen som har fått vara med mommo och moffa, fammo och faffa.

Jag har skruvat och tagit ner staket för att klubba ner 2 meters staketstolparna några meter längre bort för att ge plats åt byggandet. Lite svårt att hålla stolpen och sen nå upp med klubban för att banka ner skiten. Det har min fot minsann  fått känna då jag tappade klubban ggrrr.
När skruvdragarens  ( en rejäl BOSCH ) batteri tog slut, upptäckte jag att den:

Måste vara uppfunnen av en man, gjord för män med stooooora dasslock till händer.
Tanken är nog att det ska vara enkelt att byta batteri genom att hålla dragaren i ena handen, och med den andra trycka lös, dra ut batteriet. Jag har alltid  tyckt att jag har stora händer ( stl 9 i handskar ) fram till nu.
Till saken hör att batterigreppet är fyrkantigt och stort, med 2 knappar på ömse sida som enkelt ska tryckas in med tummen och pekfingret  för att sedan lirkas ut. Vad gör man när inte handen når runt ???
Jo, den andra handen hjälper till men då hade man nästan behövt en tredje för att dra bort dragaren. Tills sist löste det sig efter några svordomar från mig och banne mig den som ger sig :)

Jag och sambon lyckades nästan smärtfritt att flytta undan rucklena, bortsett från att vi fastnade i den djupa geggan med hjularen och fick hämta en till för att trycka lös den.

På tisdag måste jag ha bett till regngudarna ( Tor och hans söner ) iställer för Ra när det var hällregn ända till kvällen då man for hem gggrrr. Idag har det varit riktigt fint förutom några ynkliga droppar på morgonen.
Kl.07.00 i morse så kom byggfirman som ska göra grunden. Dom har nästan hunnit gräva ur till hälften där stallet ska vara, även satt ner markduk och börjat fylla på med grovsten ( 70-150 ). Få se om gropen är en bad/ler pool till hästarna i morgon eller om dom kan fortsätta att gräva som planerat. Jag har varit en typ allt i allo i dag med att köra bort geggan med hjularen  som grävaren tar upp från gropen. Tagit emot och tryckt ihop massorna som lastbilarna har kommit med (bara från igår så är det mer än 130 ton), kört grävare, passat upp hästarna som trots alla maskiner några meter från hagarna bara tittat nyfiket och ändå tagit sig en siesta då och då med gäspningar till följd.

Var även tvungen att röja bort skyhöga brännässlor ( vissa högre än mina 175 cm ) för att komma åt  eltrådar längs med staketet, men jag fick för en stund backa i tiden om hur det var förr. Hade glömt röjsågen hemma men jag kom på att jag hade sett i höladan en lie mot väggen. Sagt och gjort så for jag runt som en iller (  mer som en uttröttad sengångare ) med lien och vips så var det borta några kvadrat med nässlor och svetten i panna kunde jag torka bort och pusta ut.

Jag hade gärna skrivit mer ( tröttat ut er ) men jag har träningsvärk ända ut till fingertopparna.
Bilder får ni i morgon ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Du är en riktig kämpa =)

2011-10-09 @ 21:57:31
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...