Vädret har varit kanon och t o m mina bleka kinder har fått färg äntligen.

Igår har vi varit i Tjautjas på på en liten " byaskotertävling ". Dragracing med snöstart ( inte mattor som annars ) i full fart 200 meter. Tävlingen passade alla i åldrar från ca 3 åringar till 40+.
Kan säga att det röck i min gastumme och tävlingsnerverna kittlades för mig. Jag har tävlat tidigare ( nästan 10 år ) i skoterdragracing och nu kändes det jättekonstigt att stå vid sidan om och " bara " titta på.
Sambon och några vänner deltog. Han blev 4:a med kissen ( Arctic cat ), vännerna  med placering 2:a och 3:a.
Grattis till er och till nästa år så möts vi alla mot alla... Vänta bara :)

Idag har vi nöjesskotrat bara till Sikträsk och hälsat på i en stuga. Tror att skoterföret är nog borta om ett par dagar om det ska fortsätta tina i detta tempo som det gör.

Sambon siktar högt..

En av de minsta deltagandet


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men vad fuskigt vi har haft snöstorm hela helgen:(

2012-04-16 @ 07:20:14
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: sussie

du skulle ta upp skotertävlandet igen o så kan du sätta Micke o tävla hästarna istället ;)

2012-04-16 @ 09:05:06
Postat av: Jessica

Dragracing... :/ Får en dålig smak i munnen! Haha. Min fd man tävlade både på is och gräs för många år sedan så jag finner ljudet väldigt enerverande. Ungefär som F1 på tv.... zoooooooomzooooom (fast i falsett). Fast skoterturer kan vara mysiga iaf med korvgrillning och varm choklad. Funderar på ifall jag skulle åka som markdeltagare 10 juni till Bensbyn på charlotte strand clinicen. Ska du med? Vore skoj!

2012-04-18 @ 08:13:47
URL: http://jezzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...