Ska det bli fint ( stallet ) så får man lida lite pin.

Jag och Sussie har senaste två dagarna haft varsin pensel i händerna och stått och oljat in planken till boxarna.
Det känns på baksidan av benen och en ettrig, malande, irriterande värk i ryggen har jag fått som på beställning.
Att lyfta upp plankor från pallen på golvet, stå med plankan i ena handen, pensla ut oljan i andra hela vägen ner mot golvet, upp igen och så ner osv....  Fyra sidor + änderna X drygt hundra..
Huvudvärk av den Kinesiska träoljan som inte ger sig heller. Fick börja i morse med att ta den
intelligenta värktabletten Ipren innan jag kom mig för att göra något annat.

Igår kom kakelsättaren och började med sadelkammaren. Jag har inte haft möjlighet denna gång att välja kaklet och klinkersen utan det har varit uppgjort att dom sätter det dom har över från tidigare projekt.
Döm om min förvåning när jag såg att det blir svarta plattor på golvet. Det hade inte kunnat bli bättre mot de röda väggarna :)
Idag blir han nog klar med den biten.

Jag måste förresten berätta att Sussie är en till skötare till hästarna, eller snarare sagt till Fabbe.
Hon ska hjälpa till med honom och har önskemål om att få Westernträna han. Varför inte, det kommer att bli spännande att se deras träning tillsammans. Välkommen Sussie :)

Bilder kommer vid senare tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Tack det var fint skrivet, är så kul att kunna hjälpa till med det jag kan :)

2012-02-17 @ 10:12:43
Postat av: Jessica

Sv: Ja jag kommer att göra det igen. Efteråt så funderade jag på att ta cert men eftersom det är rätt farligt så avstod jag. Men tandem igen, javisst! När ekonomin tillåter det förståss ;) Attans vad härligt med nytt stall. Hoppas på bilder på sadelkammaren för den verkar också bli grym =)

Värken, jadu, den kommer och går. Nu provar jag pronaxen för att se om det är inflammation och peppar peppar, det känns bättre idag.

Trevlig helg på dig =)

2012-02-17 @ 10:14:48
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter som att ni är duktiga.

Vart brukar du rida för Katrin, kommer hon upp?

2012-02-17 @ 12:17:51
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: My

Sv; Tack för din åsikt! =)



Duktiga ni är! /M

2012-02-17 @ 19:28:15
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Inko

Svar till Sussie .



Inget att tacka för :) Det är jag som är tacksam över all hjälp jag får från mina flitiga skötare :)



2012-02-18 @ 00:03:39
URL: http://prenojen.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad roligt att Fabbe fått en skötare. Jag tror det kommer bli kanon.

Sussie: Du har också en jätte fin människa vid din sida. Men det vet du nog redan=)



Hoppas att i läsandets stund det är bättre efter målningen osv.



Kram

2012-02-20 @ 22:26:59
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...