Idag känns det verkligen som att våren har börjat hitta upp till Sveriges norra delar också.
I löööv it ... Solen skiner och den värmer tom de bleka vinterkinderna, fåglarna kvittrar och jag trippar fram så förväntansfull som ett barn på julafton.

Stått och trampat i stallet ivrig som bara den. Ville skruva upp sadelhängarna i kammaren men kan inte vara där och trängas med snickarna, dom måste ju få bygga ifred. Serverade kaffe åt dom istället, och fick då lära mig att
kaffe heter kava på polska:)

Tog fram kapsonen bara och gick till Especial i hagen. Tänkte träna från handen luuuugnt och harmoniskt, nästan dansande runt i en fin volt. Öva på att minska volt och öka. Men det här var bara mina tankar....
I verkligheten blev det brassande i någonting som inte i närheten liknade en volt utan helt annat. Mitt i allt stod han still och bara slängde med huvudet så manen stod rakt upp i vädret. Han ville INTE träna fast matte försökte helt seriöst. Han ville busa med mig istället. Vi brukar göra så ganska ofta att " leka " med varann i hagen, jag lunkar före i slalom och han följer samma spår ruskandes, stannar jag så stannar han...
Tog han vid staketet och försökte oss på lite öppnor och slutor, men efter att jag fallit 2 gånger pladask nästan över snöklimpar som rasat ner vid staketet när vi snöröjde så gav jag upp.

Tog av han kapsonen och så släppte vi lös alla vårkänslor i hagen. Vi sprang runt och kastade oss hit och dit, jagade varann, lekte " kurragömma" bakom snöhögen. Synd att kameran var hemma i skåpet.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt med hästlek

2012-02-23 @ 16:59:00
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, visst är det härligt med solen?!! Äntligen går vi mot ljusare och varmare tider. :-)

2012-02-23 @ 21:47:59
Postat av: Jessica

Ja helt underbart med lite värme, om än för bara korta stunder. Man får vara glad för det "lilla". Roligt det där med att leka med hästarna. Ibland brukar vi också leka kurra bland träden i skogen här och jag lovar, jag är glad att inte någon filmar eller fotar när jag springer omkring som ett jehu! Tack för dina vänliga ord om värk och jag kan säga, peppar peppar, det känns bättre nu =). Och så tycker jag absolut att du skulle flytta söderut ;)! Vi är ett underbart gäng som håller till här i kalix och i luleå. Och det är alltid bra med likasinnade att bolla tankar och idér med. Sååå flytt ner och ta ditt fina stall med dig :p! Ja världen är liten eller hur? Jag tror säkert att du har någon bekant som jag är bekant med eftersom jag ändå hängt där uppe förr. Hade hon sålt sadeln? Jag har bara glömt bort i mitt senila tillstånd av värk att mäta och ringa henne... typiskt i sånt fall. Trevlig helg på dig!

2012-02-24 @ 15:31:37
URL: http://jezzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...