I morgon är det skolavslutning för alla våra barn, och sambons äldsta pojke tar studenten. Jisses vad mycket som ska hinnas göras klart och mat som ska förberedas så gott det går. Idag får jag lov att ta lite "stallvila" förutom att föra ut vatten och ge dom hö. På morgonen då jag var på G att hoppa i stallkläderna och fara ut och fodra och göra ett liiitet ryck ändå, så fick jag sms av gulliga Maria som redan hade hunnit dit. Hon gav höet så jag ändrade snabbt mina planer och började baka istället.
Dumlekakor är uttagna nyss från ugnen och Dajmkakan åkte in precis. Hallonmuffis är bakade för nån dag sen och sen vill jag hinna med Falsk Potatisbakelse innan jag kan känna att det finns nog med fika. Kanske lite rulltårta om det blir över nån ork.
Golven är redan skräpig fast jag dammsög och skurade för 4 dagar sen. Det måste fixas igen. Snabbtorka och plocka lite här och där.... Usch nu låter jag gnällig...
Nog om detta och jag tror jag ändå måste till stallet senare under dagen för att ladda batteriet, skingra alla tankar och måsten, finna ett inre lugn... Vad skulle jag göra utan min energikälla, min lilla oas med härliga skapelser?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad hungrig jag blir när jag läser om allt gott du bakat :P

2012-06-07 @ 22:00:47
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Sara

Ojoj, fullt upp!:) Men hoppas att allt gick bra! Härlig bild också!:P



Svar: Tack snälla du för dina fina kommentar!:) Kram!

2012-06-10 @ 20:32:32
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Bilden är ju fantastiskt!

Igen, tack för dina rader.
Ska bli underbart med eget boende.
Vad gott med bakat. Snällt av oxå.

Kramar i tusen

2012-06-20 @ 00:56:53
URL: http://wiilow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...