Tog in min lurviga, svettiga pälsvän och gjorde ett litet ryck ( nästan 1 tim !!) med allt vad som heter borstar och ryktstenar men vill inte påstå att resultatet blev direkt synligt. Especial har precis kommit in i värsta pälsfällningen och hur man än borstar så ligger det lös päls som en matta på hela hästen ......eller snarare sagt så hamnade allt på mig så jag var alldeles vithårig från topp till tå :(

Efter allt detta och med mjölksyra i armarna så blev det lite manaction i hopp om att jag kanske börjar lära mig hur man lyckas få en hård, fin, välgjord och korrekt fläta utav hans extremt tjocka och långa man längs med mankammen.

Jag gav upp halvvägs. Min ork i fingrar och armar tog slut, tålamodet började sina när jag inte fick till det ens i närheten så snyggt som spanjorerna gjorde på han. Får trösta mig med att han trots allt var väldigt tålmodig med mitt slitande, stånkande, muttrande och joxande på pallen brevid. Och för varje gång så blir det trots allt bättre och bättre, så en vacker dag kan jag kanske lyckligt possera med en vacker PRE vid min sida med en vacker och välgjord frisyr ( fläta ) :)

Dagens vita boxströ på köpet :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Har hästarna flyttat in i stallet??:)

2012-03-14 @ 15:48:40
Postat av: Anna

Hojja, känner igen det där. Karlsson håller också och fäller nu. Men man får ju bort allt... Till slut.

2012-03-14 @ 22:12:56
URL: http://megalodon.blogg.se/
Postat av: Inko

Svar till Johanna



Det är nästintill klart. Vi kan ta in dom om vi vill, men dom får fortsätta att gå ute dygnet runt när det ändå är så varmt och skönt:)

2012-03-15 @ 10:46:24
URL: http://prenojen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...