Hade hoppats på en liiiten sovmorgon idag när barnen har sin första lediga dag på sportlovet ( barnen har haft obligatorisk närvaro i skolan igår mellan kl 18-20 för att skolan/eleverna har haft tipsrundor, visning av skolarb så idag är det kompledighet som gäller ).

Vaknade upp i ett fasligt liv från pojkarnas rum kl. 07.10 !!!!!!
Det var syskontjafs om vem som ska spela med första kontrollen, vilket spel m.m m.m och tumlade runt på golvet i värsta brottningen.... 

-Vad sjutton håller ni på med ( fast innerst inne tänkte jag saaatan ), vet ni vad klockan är ??? sa jag medans jag med morgonrocken fladdrandes runt mig dundrade in i deras rum med stora steg, röck bort kabeln mellan spelet och tv:n, tog datorn under armen och på väg ut från rummet avslutade jag med att säga Tack för en underbar sovmorgon och ni kan glömma tv spelandet och sitta framför datorn ända tills ni har bett varann om ursäkt  och när ni städat upp i era rum !!!!

Satte mig ner i köket med en stooor kopp med rykande kaffe och försökte varva ner och försöka finna nåt positivt med detta tidiga och onödiga uppvaknandet. Då kommer barnen som ett lemmeltåg vid bordet, undrar varför jag så sur, dum och varför jag tog bort deras roliga spel och dator.

Drog en  jämförelse med dom om det som blev i morse hade varit tvärtom, hade dom tyckt om det, hur vill dom ha sina dagar, hur dom vill vakna upp. Barnen gav ungefär samma svar allihop.

Dom vill vakna utan att bli stressade, ha det roligt och skönt!! Bra, sa jag och att vi som föräldrar tycker precis likadant. Döm om min förvåning när dom kom fram och gav varsin kram, bad om ursäkt, sprang iväg och uppmanade varann att dom ska plocka i sina rum....

Tur att man är ganska bra på att  " glömma " dessa små duster med barnen, känner mig riktigt pigg och glad nu, har inte sovit bort denna underbara morgon och ser nu fram emot vad det blir denna ljuvliga fredag ;)






Kommentarer
Postat av: My

Gud så starkt och pedagogiskt!! Vette katten om ja skulle varit det 07:10!



Har en liten veckans blogg-tävling hos mig, vara med?



http://ourworldtogether.blogg.se/2012/march/veckans-blogg.html#comment



Kram M

2012-03-02 @ 22:28:19
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: carola

7.10 är ju sovmorgon här:)

Agnes kan komma kl 4 och fråga om det är morgon, om hon får spela på datorn...jösses.



Vila får vi nog göra på hemmet eller?

Stor varm kram och fortsatt trevlig måndag

2012-03-05 @ 09:07:06
URL: http://mammmacarola.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Ett intressant inlägg och bra skrivit. Fler föräldrar borde läsa denna exakta beskrivningen.

Jag har tur då Milton vaknar vid nio på helger och lov.



Tack igen för alla dina ord vännen. ♥

2012-03-08 @ 21:15:35
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...