En bonde till granne hade inte varit helt fel. Igår kl.17 åkte jag och Cassandra med lastbilen till Överkalix för att köpa mer hö. Kom tillbaks 21.00 och avverkat 28 mil t o r. Körningen i sig är inte jobbig, men det är irriterande att måsta köra 2 tim ( 14 mil ) enkel väg bara för mat till hästarna. Då är det enklare längre neråt i landet med kortare avstånd och tillgänglighet med allt från mat till tränare av olika slag.

Trevligt mamma- dotterprat och lekar hade vi under färden. Gissa rätt färg på mötande bilar och bäst till fem ( Cassandra vann jämt), ordleken då man ska säga nytt ord av den andres ords sista bokstav.......
Hon lyckades också hinna med att spela upp nästan fulladdat batteri i min telefon och även fotat allt och inget, typ 40 bilder med telefonen. Bla växelspaken, taket, vägen, smutsiga skor hihihi....och lilla mamma förstås ( snarare sagt för en gångs skull ).


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh nej vad jobbigt att måsta åka så långt för att köpa hö! :/ Jag har ju sådan tur att min sambo är bondeson.



Vad kul att du ska komma på Ewa-kursen, man lär sig väldigt mycket & får mycket tips av att vara markdeltagare.

2012-05-08 @ 21:40:53
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Sara

Fin bild på dig :-)

2012-05-09 @ 22:35:11
URL: http://imittlillahus.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Fina fina du!

2012-05-17 @ 01:20:02
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...