Ibland blir jag sittandes och läser allt spännande hos andra bloggare, så jag  "glömmer " bort att uppdatera min egen:)
Sent igår kväll var en sån gång. Tittat på fina bilder, läst allt vardagligt från a-ö tills ögonen höll  på att gå igen. Släckte datorn, gjorde nattrutinerna och ZZZZzzzzzz.

Nu är klockan  08.00 och jag ska svänga förbi och titta om hästtransporten börjar vara klar. Jag tog den till sambons jobb igår för däckbyte och tillverkning av ett sk hingstgaller. Jag har velat ha ett sånt sen förra året då vagnen köptes. Kan vara bra att ha när man åker längre bort och med hästar som inte kommer överrens med varann ( typ Zafreño och Fabbe ). Visst, det går att spänna fast dom med riktigt kort trp.skaft så dom inte når varann men nog måste det vara trevligare för hästarna med ett galler så kan dom röra huvudena iaf. Och skulle det råka vara att dom inte " tål " att se varann kan man fästa nån typ av täckning på gallret. Inte vet jag.... Har klarat mig utan ett sånt, men inga problem för sambon att göra ett ut i fall att det behövs.

Kanske jag får användning för det till nästa tisdag ( 22:a ) då jag och Especial ska på AR- träning Hos Katrin i Umeå ( 60 mil bort ).
Jag åker dit tillsammans med Maria och hennes häst Excellent. Dom har aldrig åkt med varann och vi får se om dom trivs i varandras sällskap. Kommer att vara där till på fredag. Jag längtar och känner att jag verkligen behöver en riktig push för att komma igång efter vinterdvalan ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att åka iväg på träning, hoppas resan går bra :)



Du som har en händig karl råkar inte ha tips på hur man tillverkar en 3/4 bom 1/4 bom till transporten?:)

2012-05-16 @ 08:49:25
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vad avis jag blir... jag vill också kursa i flera dagar :p! Ni får köra försiktigt!

2012-05-16 @ 14:47:07
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vad avis jag blir... jag vill också kursa i flera dagar :p! Ni får köra försiktigt!

2012-05-16 @ 14:47:10
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad roligt och spännande. 60 mil det är långt men inte för er norrbor :) Här gnäller jag när jag skall till Skara 4 mil bort...gisses vad man blivit bekväm.

Gallret är smart.



Du måste ta massa bilder.. om du vill såklart, vore så kul å se.

Kramar



2012-05-17 @ 01:02:18
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Du är trogen vännen ♥

Du är en av de bästa

2012-05-17 @ 01:03:06
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...