Läste i en blogg ( föll inte mig i smaken, för mycket tunnelseende med livet ) om bl a tips att få fler läsare.
Det jag reagerade på för mig själv var om ett av tipsen  att inte skriva om blöjbyten, spysjukor m.m för sånt är opassande om man vill ha fler läsare som återkommer till ens blogg???!!

Tur att jag inte bloggade då tvillingarna var små, då det gick 20-25 blöjor per dygn.
Magsjukor kommer och går precis som en löning, fast tack och lov mer sällan.

Livet är ingen dans på rosor, ingen medvind utan ( en massa ) motgångar, alla är vi lika dödliga, skitnödiga ibland ;)
oavsett vilka vi är, stora som små i alla sammanhang ( även bloggare ).....
Varför " måla " upp en falsk fasad där allt är frid och fröjd, så friska, sunda och perfekta...


Jag tycker om att läsa bloggar om " vanliga Svenssonsliv ", där vardagar går både upp och ner, lycka med nära och kära ( och djur ) utan ständig strävan med allt det senaste.
När jag läser såna bloggar, tänker jag Att jag är inte ensam, för det är fler som också pusslar ihop sina vardagar med allt som hör till :)

Ni, mina underbara läsare....Vi skiljer nog oss från mängden med allt från raggsockar och mjukisbyxor  till vardagsproblem, men det är äkta, för sånt är livet.

Ha en härlig eftermiddag allihopa och kram på er :)



Kommentarer
Postat av: Sussie

vill man läsa om nåt bättre så finns det ju andra bloggar ;) jag tycker du skriver om livet i allmänhet o hur vardagen är...o det räcker alldeles utmärkt för en liten gruvråtta som jag ;)

2012-05-11 @ 18:13:07
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Jag håller med dig.själv så skriver jag precis som det är här hemma. Jag har dock fått "skäll" av mina läsare för det var så tröttsamt att läsa om de perioder som jag mått dåligt och inte hästarna fick gå.=O Kändes ju så där ska jag medge.Samtidigt som jag blev rätt frustrerad då det är högst frivilligt att läsa min blogg.Tycker man det är tråkigt att läsa så kan man ju låta bli.



Jag jagar heller inte fler läsare för av någon knepig anledning utan att jag lägger ner någon energi på att annonsera min blogg så lyckas folk hitta den ändå.Det är nästa skrämmade att veta att man har en massa unika läsare varje dag tom som man inte har en aning om vilka de är hahaha..



sv:I dag regnar det inte tack och lov.Marken är så blötsjuk nu att det kippar under fötterna var man än går och vägen ner till hagen ser ut som träskmark =/



Kul att du gillade nya utseendet på bloggen.=)) är inte så bekant med programmet vi gjorde headern i så en annan är glad att det blev någonsånär bra i allafall.

mvh/Q

2012-05-12 @ 12:45:15
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Johanna

Ja det är kanon att ha en som kan fota eller filma en när man rider...så man får en bild till känslan man har.

2012-05-13 @ 20:28:12
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Anna Hovskägg

Mitt blogg-liv skiljer sej ganska mycket ifrån mitt riktiga liv. Medvetet eller ej. Men eftersom jag inte har så mycket tid, så då gör jag ganska korta inlägg, & jag upptäcker då att jag oftast (inte alltid) lyfter upp de fina, trevliga & roliga stunderna vi har...



Detta är inte för att locka läsare, utan det har bara blivit så.



Däremot när jag läser hos andra, älskar jag blandningen i livet! Däremot blir jag snabbt trött på att läsa bittra inlägg om man tjatar på länge..



Gillar dock din blogg!



Kram!

2012-05-14 @ 20:11:32
URL: http://www.lyckoprickar.se
Postat av: Sara

Åh vilket fint, och sant, inlägg!! :-)

2012-05-14 @ 22:01:19
URL: http://imittlillahus.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Det är sant det du skriver. Bra att du också skriver det.

Jag vet att de där som tror sig ha det perfekta livet bara tror det tills den dagen de inser vad livet är...





2012-05-17 @ 01:19:01
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...