Måste ta och barnsäkra alla dörrar och sånt här hemma igen. Inte till anledning av mina barn som är såå stora nu ( tror twinsen iaf som är 8 år ),  men säkra för andra små liv här i huset som ställer till med kat(t)astrof då och då.

Nu när jag kom hem för att byta om innan stallet möttes jag av konstiga, hårda, små grunkor på golvet ända från vardagsrummet till köket. Där satt de små, söta liven och tvättade sig. Såg så nöjda och oskyldiga ut.
Katterna hade själv lyckats öppna köksbänksdörren under diskhon som vi har torrfodret i. Har tidigare sett tendenser till att Bamse, den svart/vita brukar ligga under skåpet mot tröskeln och trycka upp tassarna mot dörren.
Dom hade fixat och serverat sin egen lunchmat helt själv, dock väldigt dåligt " bordsskick " och tyckte nog att dom hade varit så duktiga....

Nu blir det för min del oplanerad dammsugning och lika bra att då ta hela nedervåningen när man ändå är på G.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Kan gissa att dom mådde gott de små liven ;) Men den svarta ser ju ut som en mini puma, snygg!

2012-05-16 @ 14:48:34
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Haha jag drog på smilbanden när jag läste ditt inlägg då jag känner igen mig väl.Fast i mitt fall var det hundvalp kontra påse med kattsand =O Sån där vit kattsand..Hunden hade haft jätte roligt och gnagt ett hål i hörnet på påsen och sedan burit runt och ruskat den i hela huset.Jag dog ihop lite ..inte så mycket över det eviga damsugandet och sopandet utan mer att jag var rädd att hon ätit av den.Tog mer än ett halvår innan vi verkligen blev av med allt för hon hade verkligen grisat ner på ett väldigt fömånligt vis om man säger så.



sv:Vargar gör som vargar gör.Men vidare roligt känns det inte att ha dem i byn även mitt på dan när det är liv och rörelse överallt.Det blir inte bra för vargarna och inte för oss heller som bor här.Länstyrelsen har sagt att tamdjuren ska hållas inne och under strikt uppsikt men så kan vi ju inte hålla på dynget runt och djuren måste ju få komma ut på bete.Att stå inne är inget liv för ett djur tycker jag.

mvh/Q

2012-05-17 @ 00:41:45
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Hej.

Ett roligt och bra skrivit inlägg. Du vet att jag ofta sagt att du skriver bra.



Men gisses kan se mig det framför mig hur de smög sig in där och luchade rejält och blev så gott nöjda och belåtna.

Ja, barnsäkra lås är ng en ide nu igen...men katter är smarta så kanske de kan få upp de med :)



Kramar

2012-05-17 @ 00:57:42
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Nöjd och belåten med en gäspning :) Fin bild!

2012-05-17 @ 00:58:10
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, ja katterna hittar nog på både det ena och det andra!:P Jag har aldrig dörren till mitt rum öppen, för de kan ju hitta på de mest konstiga sakerna! Senast så åt ena katten upp halva kaktusen jag hade i fönstret, det var ju säkert gott! :D



Svar: Tack för din kommentar och din åsikt, och jag håller med om att bilden gjorde sig lite bättre i svartvitt!:) Kram!

2012-05-17 @ 15:34:06
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cool bild!

2012-05-18 @ 08:22:40
URL: http://imittlillahus.blogg.se/
Postat av: Sara ... Love me or hate me your choice.

Hej sötis allt bra? =)

KRam<3

2012-05-18 @ 22:45:34
URL: http://saraoftheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...